Proč se věnovat nordic walkingu?

Otázka která se vám asi honí v hlavě a vzápětí druhá: Co mi to přinese?

Pokusím se tedy na ně odpovědět.

Chůze je nejpřirozenější pohyb člověka. Už to by mohlo stačit ;-). Ale jak to vypadá s chůzí dnes? Nejčastější trasa je z křesla do lednice a zpět. To jistě cítíte, že to jako pohyb nestačí 😀

Lékaři tvrdí, že by člověk měl denně ujít asi 10 000 kroků. Při průměrné délce kroku 0,7 metru to je asi 7 kilometrů. Takže hodinka chůze. Ale i kdyby člověk ušel jen půlku tak je to pro začátek úspěch.

Abychom si to trochu ulehčili, hlavně kloubům a zádům, je dobré při chůzi používat hole. Ty mohou být buď trekové anebo na nordic walking (více k rozdělení v dalším článku).

Nordic walking  neboli chůze s holemi.

Velikou výhodou je, že nordic walking můžete provozovat kdykoliv, kdekoliv a začít můžete v kterémkoliv věku. Prospívá například srdci, tak i metabolismu a pro nordic walking de facto neexistuje omezení.

Naopak je jako pohybová aktivita doporučován lidem s nadměrnou tělesnou hmotností a dále pro osoby s nemocemi srdce a krevního oběhu, revmatici atd. (u těchto osob samozřejmě pod lékařským dohledem).

Nordic walking můžete zařadit také jako všeobecnou kondiční přípravu nebo jako rehabilitační složku a to díky snížení zátěže kloubů. Určitě ho ocení i běžci protože se při něm zapojuje aktivně horní polovina těla.

Ted už víte proč právě nordic walking a příště jsou na řadě přínosy.

Pepan

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odpovězte prosím na jednoduchou kontrolní otázku - ochrana proti robotům * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.